A tanfolyami webináron (A Könnyű Életódváltás program része 2×40 perc csoportos élő webinar dietetikussal és coach-al. Kattints IDE a részletekért!) beszéltünk arról, hogy hogyan érdemes az életmódváltás étkezésre vonatkozó részét (160 grammos diéta) bevezetni, hogy ezúttal valóban sikerüljön gyökeresen megváltoztatni az étkezési szokásainkat.

Abban egyet értettünk Virággal (Tárczy Virág, dietetikus), hogy vannak akik egyik pillanatról a másikra képesek jelentős változásokat az életmódjukban: például leszokni a dohányzásról. Ám gyakoribb és talán célra vezetőbb is a hosszútávú fenntarthatóság érdekében lépésről, lépésre felépíteni a diétát.

Friss inzulinrezisztensként valószínűleg teljes életmódváltásra kényszerülünk (étkezés, sport, mentális változások, esetleg gyógyszeres kezelés), érdemes az első lépések egyikeként az étkezés és/vagy a sport megreformálását bevezetni a mindennapokba.

Lépésenként a 160 grammos diéta felé

Az étkezés szinte állandó figyelmet igényel, azért szerepel mégis ez a változtatási lista legelején, mert enni mindenképp kell, így a rendszeresség, a szabálykövetés, az idők tartása, a folyamatos tudásbővítés hamar természetessé válik és a többi területre áttérve sokkal szemfülesebben, kifinomultabban tudjuk a változtatásokat végrehajtani. Nem beszélve arról, hogy már az étkezés rendbetételével sokat javul majd az általános energia állapotunk, sokkal jobb lesz a kedély állapotunk és ez mérhetetlen lendületet ad majd a továbbiakhoz!

A sport a másik jolly-joker már egészen rövid távon is, de csak akkor lesz elegendő energia és kedv a sportoláshoz, ha az étkezés (energiaellátás) megfelelő. Ha eddig nem sportoltunk, akkor az is komoly változtatás lesz, hogy egyáltalán az életünk részévé váljon. Ne becsüljük le a sport szokásának türelmes kialakítását! A kitartó munka ebben az esetben is meghozza a gyümölcsét.

Életmódváltás inzulinrezisztensként

A fokozatosság elvét követve a számunkra legkevesebb szervezéssel járó és legkisebb ellenállást kiváltó elemmel kezdjük a változtatást. Például így:

  • Első lépésként hagyjuk el a cukrot tartalmazó élelmiszereket és italokat.
  • Második lépésként vessük be a lisztek cseréjét. Kezdjünk el megismerkedni a lassú és gyors szénhidrátok fogalmával.
  • Harmadik lépésként kezdjünk az időkre figyelni és itt már keményen alkalmazzuk az előző fázisban elsajátított szénhidrát fogalmakat.
  • Negyedik lépésként pedig a mérések, a mennyiségek pontos betartása legyen a kitűzött cél!
  • Az 5. fázis a legkeményebb, de nem érdemes elsumákolni. Rögtön írok erről is kicsit lentebb.

Nem tudom elégszer felhívni a figyelmet arra, hogy a 160 grammos diétának elnevezett diéta sok esetben csupán a nevében 160 gr-os, ugyanis dietetikusunk és orvosunk ajánlása alapján bizony ez lehet több és kevesebb is az egyéni sajátosságainkat szem előtt tartva. Az viszont egy alapvető eleme a szénhidrátanyagcsere-zavar megszüntetésére alkalmazott diétának, hogy az előírt szénhidrát mennyiséget be kell vinni a szervezetbe.

Kitűnő hasonlatot hallottam a legutóbbi IR Klubbon: “A szénhidrát olyan a szervezetnek, mint az üzemanyag az autónak!” Ugye, hogy érzékeletes? Ha nincs üzemanyag bizony nem mozdul az autó, ha rossz minőségű az üzemanyag, akkor miért is várnánk jó teljesítményt az autónktól. Mondom, hogy nagyszerű a hasonlat! 🙂

Életmódváltás inzulinrezisztensként szénhidrát

Ha az étkezések elemeit szépen beemeltük a hétköznapokba és megtaláltuk a megfelelő helyettesítő anyagokat, akkor azt hihetnénk, hogy KÉSZ! életmódot váltottunk és ez már így lesz, amíg a Világ, Világ!

Korai lenne még az öröm, mert ezzel még csak a felépítést valósítottad meg.

Ahogy az étkezéseinkről gondolkodunk, az végülis sok-sok szokás egy étkezési szokás-zsákba kötve.

Egy új szokás bevezetéséhez 66 nap töretlen, rendszeres és kitartó cselekvés szükséges.

Életmódváltás inzulinrezisztensként 66 nap

Így akkor mondhatod joggal, hogy sikerrel vetted az életmódváltásod ezen akadályát, ha több mint 2 hónapig kitartasz a döntésed mellett (66nap). Ez alatt az idő alatt nincs csalós nap, szülinap, ünnep, mert az azt eredményezheti, hogy nem vernek gyökeret benned az új szokásaid megfelelő mértékig és az érdeked most az, hogy valóban sikerrel és hosszú távra iktasd be az egészséges táplálkozást az életedbe. Ne érts félre ezzel a ‘nincs szülinap, csalós nap stb.’ dologgal! Dönts mindig belátásod szerint. Te vagy a főnök!  

Öleléssel:

Betti

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét – étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb. Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez.

Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét.

Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

A tanfolyami webináron (A Könnyű Életódváltás program része 2×40 perc csoportos élő webinar dietetikussal és coach-al. Kattints IDE a részletekért!) beszéltünk arról, hogy hogyan érdemes az életmódváltás étkezésre vonatkozó részét (160 grammos diéta) bevezetni, hogy ezúttal valóban sikerüljön gyökeresen megváltoztatni az étkezési szokásainkat.

Abban egyet értettünk Virággal (Tárczy Virág, dietetikus), hogy vannak akik egyik pillanatról a másikra képesek jelentős változásokat az életmódjukban: például leszokni a dohányzásról. Ám gyakoribb és talán célra vezetőbb is a hosszútávú fenntarthatóság érdekében lépésről, lépésre felépíteni a diétát.

Friss inzulinrezisztensként valószínűleg teljes életmódváltásra kényszerülünk (étkezés, sport, mentális változások, esetleg gyógyszeres kezelés), érdemes az első lépések egyikeként az étkezés és/vagy a sport megreformálását bevezetni a mindennapokba.

Lépésenként a 160 grammos diéta felé

Az étkezés szinte állandó figyelmet igényel, azért szerepel mégis ez a változtatási lista legelején, mert enni mindenképp kell, így a rendszeresség, a szabálykövetés, az idők tartása, a folyamatos tudásbővítés hamar természetessé válik és a többi területre áttérve sokkal szemfülesebben, kifinomultabban tudjuk a változtatásokat végrehajtani. Nem beszélve arról, hogy már az étkezés rendbetételével sokat javul majd az általános energia állapotunk, sokkal jobb lesz a kedély állapotunk és ez mérhetetlen lendületet ad majd a továbbiakhoz!

A sport a másik jolly-joker már egészen rövid távon is, de csak akkor lesz elegendő energia és kedv a sportoláshoz, ha az étkezés (energiaellátás) megfelelő. Ha eddig nem sportoltunk, akkor az is komoly változtatás lesz, hogy egyáltalán az életünk részévé váljon. Ne becsüljük le a sport szokásának türelmes kialakítását! A kitartó munka ebben az esetben is meghozza a gyümölcsét.

Életmódváltás inzulinrezisztensként

A fokozatosság elvét követve a számunkra legkevesebb szervezéssel járó és legkisebb ellenállást kiváltó elemmel kezdjük a változtatást. Például így:

  • Első lépésként hagyjuk el a cukrot tartalmazó élelmiszereket és italokat.
  • Második lépésként vessük be a lisztek cseréjét. Kezdjünk el megismerkedni a lassú és gyors szénhidrátok fogalmával.
  • Harmadik lépésként kezdjünk az időkre figyelni és itt már keményen alkalmazzuk az előző fázisban elsajátított szénhidrát fogalmakat.
  • Negyedik lépésként pedig a mérések, a mennyiségek pontos betartása legyen a kitűzött cél!
  • Az 5. fázis a legkeményebb, de nem érdemes elsumákolni. Rögtön írok erről is kicsit lentebb.

Nem tudom elégszer felhívni a figyelmet arra, hogy a 160 grammos diétának elnevezett diéta sok esetben csupán a nevében 160 gr-os, ugyanis dietetikusunk és orvosunk ajánlása alapján bizony ez lehet több és kevesebb is az egyéni sajátosságainkat szem előtt tartva. Az viszont egy alapvető eleme a szénhidrátanyagcsere-zavar megszüntetésére alkalmazott diétának, hogy az előírt szénhidrát mennyiséget be kell vinni a szervezetbe.

Kitűnő hasonlatot hallottam a legutóbbi IR Klubbon: “A szénhidrát olyan a szervezetnek, mint az üzemanyag az autónak!” Ugye, hogy érzékeletes? Ha nincs üzemanyag bizony nem mozdul az autó, ha rossz minőségű az üzemanyag, akkor miért is várnánk jó teljesítményt az autónktól. Mondom, hogy nagyszerű a hasonlat! 🙂

Életmódváltás inzulinrezisztensként szénhidrát

Ha az étkezések elemeit szépen beemeltük a hétköznapokba és megtaláltuk a megfelelő helyettesítő anyagokat, akkor azt hihetnénk, hogy KÉSZ! életmódot váltottunk és ez már így lesz, amíg a Világ, Világ!

Korai lenne még az öröm, mert ezzel még csak a felépítést valósítottad meg.

Ahogy az étkezéseinkről gondolkodunk, az végülis sok-sok szokás egy étkezési szokás-zsákba kötve.

Egy új szokás bevezetéséhez 66 nap töretlen, rendszeres és kitartó cselekvés szükséges.

Életmódváltás inzulinrezisztensként 66 nap

Így akkor mondhatod joggal, hogy sikerrel vetted az életmódváltásod ezen akadályát, ha több mint 2 hónapig kitartasz a döntésed mellett (66nap). Ez alatt az idő alatt nincs csalós nap, szülinap, ünnep, mert az azt eredményezheti, hogy nem vernek gyökeret benned az új szokásaid megfelelő mértékig és az érdeked most az, hogy valóban sikerrel és hosszú távra iktasd be az egészséges táplálkozást az életedbe. Ne érts félre ezzel a ‘nincs szülinap, csalós nap stb.’ dologgal! Dönts mindig belátásod szerint. Te vagy a főnök!  

Öleléssel:

Betti

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez.

Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét.

Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

A tanfolyami webináron (A Könnyű Életódváltás program része 2×40 perc csoportos élő webinar dietetikussal és coach-al. Kattints IDE a részletekért!) beszéltünk arról, hogy hogyan érdemes az életmódváltás étkezésre vonatkozó részét (160 grammos diéta) bevezetni, hogy ezúttal valóban sikerüljön gyökeresen megváltoztatni az étkezési szokásainkat.

Abban egyet értettünk Virággal (Tárczy Virág, dietetikus), hogy vannak akik egyik pillanatról a másikra képesek jelentős változásokat az életmódjukban: például leszokni a dohányzásról. Ám gyakoribb és talán célra vezetőbb is a hosszútávú fenntarthatóság érdekében lépésről, lépésre felépíteni a diétát.

Friss inzulinrezisztensként valószínűleg teljes életmódváltásra kényszerülünk (étkezés, sport, mentális változások, esetleg gyógyszeres kezelés), érdemes az első lépések egyikeként az étkezés és/vagy a sport megreformálását bevezetni a mindennapokba.

Lépésenként a 160 grammos diéta felé

Az étkezés szinte állandó figyelmet igényel, azért szerepel mégis ez a változtatási lista legelején, mert enni mindenképp kell, így a rendszeresség, a szabálykövetés, az idők tartása, a folyamatos tudásbővítés hamar természetessé válik és a többi területre áttérve sokkal szemfülesebben, kifinomultabban tudjuk a változtatásokat végrehajtani. Nem beszélve arról, hogy már az étkezés rendbetételével sokat javul majd az általános energia állapotunk, sokkal jobb lesz a kedély állapotunk és ez mérhetetlen lendületet ad majd a továbbiakhoz!

A sport a másik jolly-joker már egészen rövid távon is, de csak akkor lesz elegendő energia és kedv a sportoláshoz, ha az étkezés (energiaellátás) megfelelő. Ha eddig nem sportoltunk, akkor az is komoly változtatás lesz, hogy egyáltalán az életünk részévé váljon. Ne becsüljük le a sport szokásának türelmes kialakítását! A kitartó munka ebben az esetben is meghozza a gyümölcsét.

Életmódváltás inzulinrezisztensként

A fokozatosság elvét követve a számunkra legkevesebb szervezéssel járó és legkisebb ellenállást kiváltó elemmel kezdjük a változtatást. Például így:

  • Első lépésként hagyjuk el a cukrot tartalmazó élelmiszereket és italokat.
  • Második lépésként vessük be a lisztek cseréjét. Kezdjünk el megismerkedni a lassú és gyors szénhidrátok fogalmával.
  • Harmadik lépésként kezdjünk az időkre figyelni és itt már keményen alkalmazzuk az előző fázisban elsajátított szénhidrát fogalmakat.
  • Negyedik lépésként pedig a mérések, a mennyiségek pontos betartása legyen a kitűzött cél!
  • Az 5. fázis a legkeményebb, de nem érdemes elsumákolni. Rögtön írok erről is kicsit lentebb.

Nem tudom elégszer felhívni a figyelmet arra, hogy a 160 grammos diétának elnevezett diéta sok esetben csupán a nevében 160 gr-os, ugyanis dietetikusunk és orvosunk ajánlása alapján bizony ez lehet több és kevesebb is az egyéni sajátosságainkat szem előtt tartva. Az viszont egy alapvető eleme a szénhidrátanyagcsere-zavar megszüntetésére alkalmazott diétának, hogy az előírt szénhidrát mennyiséget be kell vinni a szervezetbe.

Kitűnő hasonlatot hallottam a legutóbbi IR Klubbon: “A szénhidrát olyan a szervezetnek, mint az üzemanyag az autónak!” Ugye, hogy érzékeletes? Ha nincs üzemanyag bizony nem mozdul az autó, ha rossz minőségű az üzemanyag, akkor miért is várnánk jó teljesítményt az autónktól. Mondom, hogy nagyszerű a hasonlat! 🙂

Életmódváltás inzulinrezisztensként szénhidrát

Ha az étkezések elemeit szépen beemeltük a hétköznapokba és megtaláltuk a megfelelő helyettesítő anyagokat, akkor azt hihetnénk, hogy KÉSZ! életmódot váltottunk és ez már így lesz, amíg a Világ, Világ!

Korai lenne még az öröm, mert ezzel még csak a felépítést valósítottad meg.

Ahogy az étkezéseinkről gondolkodunk, az végülis sok-sok szokás egy étkezési szokás-zsákba kötve.

Egy új szokás bevezetéséhez 66 nap töretlen, rendszeres és kitartó cselekvés szükséges.

Életmódváltás inzulinrezisztensként 66 nap

Így akkor mondhatod joggal, hogy sikerrel vetted az életmódváltásod ezen akadályát, ha több mint 2 hónapig kitartasz a döntésed mellett (66nap). Ez alatt az idő alatt nincs csalós nap, szülinap, ünnep, mert az azt eredményezheti, hogy nem vernek gyökeret benned az új szokásaid megfelelő mértékig és az érdeked most az, hogy valóban sikerrel és hosszú távra iktasd be az egészséges táplálkozást az életedbe. Ne érts félre ezzel a ‘nincs szülinap, csalós nap stb.’ dologgal! Dönts mindig belátásod szerint. Te vagy a főnök!  

Öleléssel:

Betti

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét – étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb. Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez. Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét. Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

© Copyright Hacsavecz Beatrix 2016 | inzulinrezisztenseletoromei.hu | 
Kapcsolat | Adatvédelem | ÁSZF 
Az oldalon található összes szöveges és képi tartalom, illetve információ Hacsavecz Beatrix szellemi terméke, 
amely szerzői jogvédelem alatt áll (ld. az 1999. évi LXXVI. törvényt a szerzői jogról). Az oldalon található összes 
tartalom után közlése csak Hacsavecz Beatrix írásos engedélyével lehetséges, a forrás megjelölésével.