7 reggeli tipp inzulinrezisztenseknek
Blog,  IR alapozó,  IR diéta 160 gramm,  IR receptek

7 reggeli tipp. Túl a zabpehely-víz kombón

Lényegében 2015 óta – néhány kreatívabb időszaktól eltekintve – a reggeliként elfogyasztott 30gr lassú szénhidrátom a natúr zabpehely vízzel, édesítővel, fahéjjal, esetleg túróval.

Mostanra meglehetősen ráuntam a dologra. Ez abban is megnyilvánul, hogy a mit eszek ma reggelire? gondolatára fordul egyet a gyomrom, és hirtelen a torkomban a telítettség érzése egészen magasra szökik. Majd a szokásos reggelit előkészítve kb 40 percig nyamnyogok a maréknyi zabpehellyel. 🙁

Ezeket a jeleket csak egy ideig lehet figyelmen kívül hagyni. Nálam most született meg az újradöntés, hogy újra nagyobb figyelmet szentelek a reggelijeim változatosságának, azaz előre összegyűjtök egy csokrra valót, olyan reggelikből, amiket egyébként szívesen eszek és IR életmód barát is.

A reggelik válogatásnál a legfontosabb szempontjaim voltak

  • hogy az inzlinrezisztencia kézbentartásának megfeleljen az adott étel (lassú ch legyen).
  • hogy gyorsan elkészüljön (max 15-20perc).
  • hogy kevés összetevőből álljon.
  • hogy legyen benne friss, vagy párolt zöldség.
  • minimális mosogatással járjon.

Erre a hétre a következő 7 reggelit gondoltam ki magamnak

  1. Tojáspástétomos, tk kenyér, paradicsommal
  2. Avokádókrémes, tk kenyér, sajttal
  3. Rántotta, tk kiflivel
  4. Kőrözött, tk kenyér, paradicsommal, uborkával
  5. Főtt virsli, tk zsömle, mustár, majonéz
  6. Padlizsánkrém, tk kenyér, paradicsommal
  7. Francia pirítós tk kenyérből, sajttal, hagymával, paradicsommal, sonkával

A reggelikhez pedig a bevásárlólistát is elkészítettem

* teljes kiőrlésű kenyér/kifli/zsömle * tojás * virsli * avokádó * sajt * paradicsom * uborka * hagyma * sonka * padlizsán * fokhagyma * majonéz * mustár *

Remélem a bejegyzésem Neked is adott némi inspirációt, és már sokkal egyszerűbbnek látod a diéta betartását!

Ami nekem sokat könnyít a tervezésnél, az a gondolat, hogy “A jól evéshez, nem kell minden nap mást ennem. Az ismétlődés teljesen rendben van.”

Ha van kedved írd meg a kedvenc IR barát reggelidet nekem.

Szeretettel,

Betti

 

Mit egyek a héten?

Akkor nézz rá erre a tanfolyamomra, ha valami rendszert keresel az étkezéseid könnyed megtervezéséhez.

2 hozzászólás

  • Réka

    Én egy ideje a reggeli levesre kaptam rá. Teljes kiőrlésű tészta (mivel én gluténmentesen eszek, általában saját készítésű), kis zöldborsó, fehérbab, répa… (általában konzervből, 2-3 nap alatt elfogy egy kis konzervnyi) és egy pici ételízesítő (ízlés szerint házi vagy bolti :)) Lényegében annyi idő kell neki, amíg a víz felforr és a tészta átfő, nem vészes, és addig sem kell mellette állni.
    Reggel a kenyeret még nem bírom valamiért, a zabkása pedig valóban unalmassá tud válni. Én nagyon megszerettem, a zöldségek váltogatásával variálni is lehet.
    Persze lehet egyszerre több napi adagot is csinálni és elosztani, de én szeretem reggel kitalálni, hogy ma mi legyen 🙂

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

6 + tizenegy =