Az NLP (Neuro Lingvisztikus Programozás) célkitűzési  rendszerében ismerkedtem meg azzal a személettel, hogy bizonyos célok megvalósítását más-más vonatkozásukban (is) szemlélhetjük a szerint, hogy milyen hatást gyakorolnak az életünkre nézve. Például ha rendszeresen sportolok, vélhetően vidámabb természetű emberré válok, de lehet, hogy karcsúbb szeretnék lenni, vagy megtetszett egy varázslatos edzőcipő és ennek érdekében sportra adom a fejem.

Egy célt vizsgálhatunk a birtokolni, a tenni-csinálni és a valamivé válni szemszögéből.

A mostani írásomban azokat az tenni-csinálni kategóriákat szedtem csokorba, amelyek reményeim szerint közelebb visznek a legjobb ideális önmagamhoz 2018-ban, azaz a valamivé válni elképzelésemhez.

Lehet, hogy mostanra teljes a képzavar?

Mondom így: szól ez a lista arról, hogy szerintem mi tesz engem jobb emberré 2018-ban. Nevezheted kedved szerint bakancslistának, célkitűzéseknek a lényeg azt hiszem ugyanaz – a listán szereplő tételek abszolválásával (remélhetőleg) több, jobb, okosabb, bölcsebb, türelmesebb, tudatosabb, barátságosabb, szebb – na erre nem tenném rá a nyakam ;-D – leszek.

A jobb emberré válás: számomra azt jelenti, hogy egyre több örömet találok meg az életemben, van energiám – időm fejlődni, a számomra fontos emberekkel időtlenül időt tölteni, a céljaimat (legalább a legfontosabbakat) képes vagyok valóra váltani, és a legjobb tudásom szerint meghozott döntéseimet képviselni.

Eddig ugye semmi konkrétum nem hangzott el.

 

A LISTA

Rendszeres sport – ez inzulinrezisztensként is hasznos ötlet. A tavaly év vége igen-igen sporttalanra sikeredett. Februárban megcéloztam a heti 3 alkalmat. Kíváncsian várom a február végi eredményeket! heti 2x stabilan járok most spinningre, a +1 pedig lehet jóga, kirándulás mikor mihez adódik kedvem.

Hasznomra válna, ha végre saját magamért is könnyedén mozdulnék ebben az évben, nem csak másokért.

Yazio használata legalább, amíg le nem megy az a bizonyos 5 kg plusz. Az étkezéseimet a BuJo-mban is vezethetném, vagy az életmódváltó naplóban, de valahogy sajnálnám most a lapokat erre az átmeneti időre (remélem tényleg az lesz!) az evésem monitorozásával megtölteni.

(Yazio – mobil alkalmazás androidra és IOS-ra is elérhető. Kalóriát, szénhidrátot számol, kellemes a képi világa és rengeteg étel adatait tartalmazza így nem kell sokat pötyögni)

Toggl alkalmazás használata az időm jobban kezelése érdekében. Néhány napja már használom és még nem mindig jut eszembe, hogy elindítsam, de már most is jól látszik, hogy órák tudnak kiesni az életemből megmagyarázhatatlanul olyankor is, amikor egyébként tele vagyok feladattal.

(Toggl – szintén mobil alkalmazás, ami az idő felhasználását monitorozza. remekül lehet tételeket és projekteket vezetni benne. Egyszerű, mint az 1×1. 🙂 )

A szokásaink megfigyelése önmagában rendkívül pozitív hatással tud lenni az életvitelünkre, hiszen olyan meglepő dolgainkra deríthetünk fényt általuk, ami például az állandó elfoglaltság érzését táplálja, vagy az elkésettségét, esetleg a tehetetlenségét.

Meditáció – mindfulness párti vagyok. Nem véletlenül ennyire divatos ez az elmerendező technika. Abban is segít, hogy saját igényeinkre tudjunk jobban odafigyelni (erről a tv, a hírek, a közösségi média, a sok-sok egyéb teendő teljességgel eltereli a figyelmet) és abban, hogy a felzaklató érzéseinket is jobban el tudjuk viselni (megélni).

Sütés-főzés – még mindig messze állok a konyhatündérségtől, de szeretek örömet okozni azzal, amit csinálok. A főzésben pedig az a nagyszerű, hogy gyors pozitív visszacsatolás érkezik, az esetek többségében.

Úgy tűnhet, hogy csupán a visszajelzés miatt készítem az ételeket, de már maga a tudat, hogy képes vagyok ezt-azt elkészíteni is nagy örömmel tölt el. Újabban pedig a menütervezés és a receptek illusztrálása hat rám üdítőleg.

Egy cikk szerint, ha valaki a szeretteinek süt-főz, az a saját lelkivilágát is megszépíti. Van benne igazság. Az én esetemben mindenképp.

Ruhatáram optimalizálása – sok olyan ruhát tartok a szekrényemben, ami még tini koromból maradt velem. Most télen pedig rengeteg fekete holmit szereztem be. Vagy vannak azok a ruháim, amiket már túl rövidnek érzek a koromhoz képest – nincs baj a korommal, csak már bizonyos szoknyahosszokat meghagyok a kislányoknak ;-D.

Szeretnék egy olyan ruhatárat, aminek minden darabjában önazonosnak érzem magam, amiben mindent kombinálhatok mindennel és tized annyi helyet foglal, mint a mostani.

  • Téged milyen napi tevékenységek vinnének közelebb ahhoz, hogy olyan ember légy, amilyen lenni szeretnél?
  • Egyáltalán milyen ember szeretnél lenni?
  • Milyen kapcsolatokkal szeretnél rendelkezni?
  • Mivel töltenéd a szabadidődet, ha már ez a bizonyos ideális ember lennél?
  • Mit kérdeznél az ideális önmagadtól, mi volt számára az elmúlt években a legnehezebb? Hogyan oldotta meg ezeket a dolgokat?

HACSAVECZ BEATRIX

Az oldal tulajdonosa

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Majd a felismerést, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről. Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész eddig magamon kívül hittem a helyét.

Ha már elsajátítottad az alapokat, azonnal virít majd, ha valami nem stimmel és azt is fogod tudni, hogy pontosan mi az.

Ma már az időbeosztás, a célirányos tevékenységek, a fontossági sorrend meghatározása és betartása(!) szinte a véremmé vált.

Ha fontosnak tartod, hogy a saját elképzeléseid szerint, felelősséggel élj, úgy, ahogy Neked a legjobb, akkor itt a helyed!

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

Az NLP (Neuro Lingvisztikus Programozás) célkitűzési  rendszerében ismerkedtem meg azzal a személettel, hogy bizonyos célok megvalósítását más-más vonatkozásukban (is) szemlélhetjük a szerint, hogy milyen hatást gyakorolnak az életünkre nézve. Például ha rendszeresen sportolok, vélhetően vidámabb természetű emberré válok, de lehet, hogy karcsúbb szeretnék lenni, vagy megtetszett egy varázslatos edzőcipő és ennek érdekében sportra adom a fejem.

Egy célt vizsgálhatunk a birtokolni, a tenni-csinálni és a valamivé válni szemszögéből.

A mostani írásomban azokat az tenni-csinálni kategóriákat szedtem csokorba, amelyek reményeim szerint közelebb visznek a legjobb ideális önmagamhoz 2018-ban, azaz a valamivé válni elképzelésemhez.

Lehet, hogy mostanra teljes a képzavar?

Mondom így: szól ez a lista arról, hogy szerintem mi tesz engem jobb emberré 2018-ban. Nevezheted kedved szerint bakancslistának, célkitűzéseknek a lényeg azt hiszem ugyanaz – a listán szereplő tételek abszolválásával (remélhetőleg) több, jobb, okosabb, bölcsebb, türelmesebb, tudatosabb, barátságosabb, szebb – na erre nem tenném rá a nyakam ;-D – leszek.

A jobb emberré válás: számomra azt jelenti, hogy egyre több örömet találok meg az életemben, van energiám – időm fejlődni, a számomra fontos emberekkel időtlenül időt tölteni, a céljaimat (legalább a legfontosabbakat) képes vagyok valóra váltani, és a legjobb tudásom szerint meghozott döntéseimet képviselni.

Eddig ugye semmi konkrétum nem hangzott el.

 

A LISTA

Rendszeres sport – ez inzulinrezisztensként is hasznos ötlet. A tavaly év vége igen-igen sporttalanra sikeredett. Februárban megcéloztam a heti 3 alkalmat. Kíváncsian várom a február végi eredményeket! heti 2x stabilan járok most spinningre, a +1 pedig lehet jóga, kirándulás mikor mihez adódik kedvem.

Hasznomra válna, ha végre saját magamért is könnyedén mozdulnék ebben az évben, nem csak másokért.

Yazio használata legalább, amíg le nem megy az a bizonyos 5 kg plusz. Az étkezéseimet a BuJo-mban is vezethetném, vagy az életmódváltó naplóban, de valahogy sajnálnám most a lapokat erre az átmeneti időre (remélem tényleg az lesz!) az evésem monitorozásával megtölteni.

(Yazio – mobil alkalmazás androidra és IOS-ra is elérhető. Kalóriát, szénhidrátot számol, kellemes a képi világa és rengeteg étel adatait tartalmazza így nem kell sokat pötyögni)

Toggl alkalmazás használata az időm jobban kezelése érdekében. Néhány napja már használom és még nem mindig jut eszembe, hogy elindítsam, de már most is jól látszik, hogy órák tudnak kiesni az életemből megmagyarázhatatlanul olyankor is, amikor egyébként tele vagyok feladattal.

(Toggl – szintén mobil alkalmazás, ami az idő felhasználását monitorozza. remekül lehet tételeket és projekteket vezetni benne. Egyszerű, mint az 1×1. 🙂 )

A szokásaink megfigyelése önmagában rendkívül pozitív hatással tud lenni az életvitelünkre, hiszen olyan meglepő dolgainkra deríthetünk fényt általuk, ami például az állandó elfoglaltság érzését táplálja, vagy az elkésettségét, esetleg a tehetetlenségét.

Meditáció – mindfulness párti vagyok. Nem véletlenül ennyire divatos ez az elmerendező technika. Abban is segít, hogy saját igényeinkre tudjunk jobban odafigyelni (erről a tv, a hírek, a közösségi média, a sok-sok egyéb teendő teljességgel eltereli a figyelmet) és abban, hogy a felzaklató érzéseinket is jobban el tudjuk viselni (megélni).

Sütés-főzés – még mindig messze állok a konyhatündérségtől, de szeretek örömet okozni azzal, amit csinálok. A főzésben pedig az a nagyszerű, hogy gyors pozitív visszacsatolás érkezik, az esetek többségében.

Úgy tűnhet, hogy csupán a visszajelzés miatt készítem az ételeket, de már maga a tudat, hogy képes vagyok ezt-azt elkészíteni is nagy örömmel tölt el. Újabban pedig a menütervezés és a receptek illusztrálása hat rám üdítőleg.

Egy cikk szerint, ha valaki a szeretteinek süt-főz, az a saját lelkivilágát is megszépíti. Van benne igazság. Az én esetemben mindenképp.

Ruhatáram optimalizálása – sok olyan ruhát tartok a szekrényemben, ami még tini koromból maradt velem. Most télen pedig rengeteg fekete holmit szereztem be. Vagy vannak azok a ruháim, amiket már túl rövidnek érzek a koromhoz képest – nincs baj a korommal, csak már bizonyos szoknyahosszokat meghagyok a kislányoknak ;-D.

Szeretnék egy olyan ruhatárat, aminek minden darabjában önazonosnak érzem magam, amiben mindent kombinálhatok mindennel és tized annyi helyet foglal, mint a mostani.

  • Téged milyen napi tevékenységek vinnének közelebb ahhoz, hogy olyan ember légy, amilyen lenni szeretnél?
  • Egyáltalán milyen ember szeretnél lenni?
  • Milyen kapcsolatokkal szeretnél rendelkezni?
  • Mivel töltenéd a szabadidődet, ha már ez a bizonyos ideális ember lennél?
  • Mit kérdeznél az ideális önmagadtól, mi volt számára az elmúlt években a legnehezebb? Hogyan oldotta meg ezeket a dolgokat?

HACSAVECZ BEATRIX

Az oldal tulajdonosa

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Majd a felismerést, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről. Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész eddig magamon kívül hittem a helyét.

Ha már elsajátítottad az alapokat, azonnal virít majd, ha valami nem stimmel és azt is fogod tudni, hogy pontosan mi az.

Ma már az időbeosztás, a célirányos tevékenységek, a fontossági sorrend meghatározása és betartása(!) szinte a véremmé vált.

Ha fontosnak tartod, hogy a saját elképzeléseid szerint, felelősséggel élj, úgy, ahogy Neked a legjobb, akkor itt a helyed!

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

Az NLP (Neuro Lingvisztikus Programozás) célkitűzési  rendszerében ismerkedtem meg azzal a személettel, hogy bizonyos célok megvalósítását más-más vonatkozásukban (is) szemlélhetjük a szerint, hogy milyen hatást gyakorolnak az életünkre nézve. Például ha rendszeresen sportolok, vélhetően vidámabb természetű emberré válok, de lehet, hogy karcsúbb szeretnék lenni, vagy megtetszett egy varázslatos edzőcipő és ennek érdekében sportra adom a fejem.

Egy célt vizsgálhatunk a birtokolni, a tenni-csinálni és a valamivé válni szemszögéből.

A mostani írásomban azokat az tenni-csinálni kategóriákat szedtem csokorba, amelyek reményeim szerint közelebb visznek a legjobb ideális önmagamhoz 2018-ban, azaz a valamivé válni elképzelésemhez.

Lehet, hogy mostanra teljes a képzavar?

Mondom így: szól ez a lista arról, hogy szerintem mi tesz engem jobb emberré 2018-ban. Nevezheted kedved szerint bakancslistának, célkitűzéseknek a lényeg azt hiszem ugyanaz – a listán szereplő tételek abszolválásával (remélhetőleg) több, jobb, okosabb, bölcsebb, türelmesebb, tudatosabb, barátságosabb, szebb – na erre nem tenném rá a nyakam ;-D – leszek.

A jobb emberré válás: számomra azt jelenti, hogy egyre több örömet találok meg az életemben, van energiám – időm fejlődni, a számomra fontos emberekkel időtlenül időt tölteni, a céljaimat (legalább a legfontosabbakat) képes vagyok valóra váltani, és a legjobb tudásom szerint meghozott döntéseimet képviselni.

Eddig ugye semmi konkrétum nem hangzott el.

 

A LISTA

Rendszeres sport – ez inzulinrezisztensként is hasznos ötlet. A tavaly év vége igen-igen sporttalanra sikeredett. Februárban megcéloztam a heti 3 alkalmat. Kíváncsian várom a február végi eredményeket! heti 2x stabilan járok most spinningre, a +1 pedig lehet jóga, kirándulás mikor mihez adódik kedvem.

Hasznomra válna, ha végre saját magamért is könnyedén mozdulnék ebben az évben, nem csak másokért.

Yazio használata legalább, amíg le nem megy az a bizonyos 5 kg plusz. Az étkezéseimet a BuJo-mban is vezethetném, vagy az életmódváltó naplóban, de valahogy sajnálnám most a lapokat erre az átmeneti időre (remélem tényleg az lesz!) az evésem monitorozásával megtölteni.

(Yazio – mobil alkalmazás androidra és IOS-ra is elérhető. Kalóriát, szénhidrátot számol, kellemes a képi világa és rengeteg étel adatait tartalmazza így nem kell sokat pötyögni)

Toggl alkalmazás használata az időm jobban kezelése érdekében. Néhány napja már használom és még nem mindig jut eszembe, hogy elindítsam, de már most is jól látszik, hogy órák tudnak kiesni az életemből megmagyarázhatatlanul olyankor is, amikor egyébként tele vagyok feladattal.

(Toggl – szintén mobil alkalmazás, ami az idő felhasználását monitorozza. remekül lehet tételeket és projekteket vezetni benne. Egyszerű, mint az 1×1. 🙂 )

A szokásaink megfigyelése önmagában rendkívül pozitív hatással tud lenni az életvitelünkre, hiszen olyan meglepő dolgainkra deríthetünk fényt általuk, ami például az állandó elfoglaltság érzését táplálja, vagy az elkésettségét, esetleg a tehetetlenségét.

Meditáció – mindfulness párti vagyok. Nem véletlenül ennyire divatos ez az elmerendező technika. Abban is segít, hogy saját igényeinkre tudjunk jobban odafigyelni (erről a tv, a hírek, a közösségi média, a sok-sok egyéb teendő teljességgel eltereli a figyelmet) és abban, hogy a felzaklató érzéseinket is jobban el tudjuk viselni (megélni).

Sütés-főzés – még mindig messze állok a konyhatündérségtől, de szeretek örömet okozni azzal, amit csinálok. A főzésben pedig az a nagyszerű, hogy gyors pozitív visszacsatolás érkezik, az esetek többségében.

Úgy tűnhet, hogy csupán a visszajelzés miatt készítem az ételeket, de már maga a tudat, hogy képes vagyok ezt-azt elkészíteni is nagy örömmel tölt el. Újabban pedig a menütervezés és a receptek illusztrálása hat rám üdítőleg.

Egy cikk szerint, ha valaki a szeretteinek süt-főz, az a saját lelkivilágát is megszépíti. Van benne igazság. Az én esetemben mindenképp.

Ruhatáram optimalizálása – sok olyan ruhát tartok a szekrényemben, ami még tini koromból maradt velem. Most télen pedig rengeteg fekete holmit szereztem be. Vagy vannak azok a ruháim, amiket már túl rövidnek érzek a koromhoz képest – nincs baj a korommal, csak már bizonyos szoknyahosszokat meghagyok a kislányoknak ;-D.

Szeretnék egy olyan ruhatárat, aminek minden darabjában önazonosnak érzem magam, amiben mindent kombinálhatok mindennel és tized annyi helyet foglal, mint a mostani.

  • Téged milyen napi tevékenységek vinnének közelebb ahhoz, hogy olyan ember légy, amilyen lenni szeretnél?
  • Egyáltalán milyen ember szeretnél lenni?
  • Milyen kapcsolatokkal szeretnél rendelkezni?
  • Mivel töltenéd a szabadidődet, ha már ez a bizonyos ideális ember lennél?
  • Mit kérdeznél az ideális önmagadtól, mi volt számára az elmúlt években a legnehezebb? Hogyan oldotta meg ezeket a dolgokat?

HACSAVECZ BEATRIX

Az oldal tulajdonosa

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Majd a felismerést, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről. Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész eddig magamon kívül hittem a helyét.

Ha már elsajátítottad az alapokat, azonnal virít majd, ha valami nem stimmel és azt is fogod tudni, hogy pontosan mi az.

Ma már az időbeosztás, a célirányos tevékenységek, a fontossági sorrend meghatározása és betartása(!) szinte a véremmé vált.

Ha fontosnak tartod, hogy a saját elképzeléseid szerint, felelősséggel élj, úgy, ahogy Neked a legjobb, akkor itt a helyed!

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

© Copyright Hacsavecz Beatrix 2016 | inzulinrezisztenseletoromei.hu | 
Kapcsolat | Adatvédelem | ÁSZF 
Az oldalon található összes szöveges és képi tartalom, illetve információ Hacsavecz Beatrix szellemi terméke, 
amely szerzői jogvédelem alatt áll (ld. az 1999. évi LXXVI. törvényt a szerzői jogról). Az oldalon található összes 
tartalom után közlése csak Hacsavecz Beatrix írásos engedélyével lehetséges, a forrás megjelölésével.