Étkezési naplóval akkor találkozunk többnyire először, amikor eljutunk első alkalommal a dietetikushoz.

Esetemben ez az eljutás mérföldkő volt az életmódváltásban, mert egész a dietetikussal való találkozásig ellenálltam a gondolat csírájának is, hogy az inzulinrezisztenciámmal kezdeni kellene valamit.

Tehát elzarándokolunk a dietetikushoz, aki elmondja az életmód étkezési részével kapcsolatos szabályokat 1-1,5-2 órában (szerintem képtelenség első alkalommal mindenféle előképzettség nélkül ennyi szabályt egyáltalán felfogni, nemhogy betartani!) és megkér, hogy a következő 2-3 hétben vezess étkezés naplót. Minden szilárd és folyékony táplálékról, ami bejut a szervezetedbe. Kicsit beelőzheted a rendszert, ha már az első találkozásra is egy vezetett étkezési naplóval érkezel. 

Ebben a bejegyzésben 3 étkezési napló vezetési módszert mutatok be neked, de előtte beszéljünk arról mi is az ismérve a jó étkezési naplónak.

A jó étkezési napló ismérvei:

  1. Tartalmazza a nap folyamán elfogyasztott összes szilárd és folyékony élelmiszert. (Vizet, kávét, teát, turmixot, bablevest is!)
  2. Adott időszakot ölel fel. Lehet az 1 hét, 2 hét is, lényeg, hogy 1 napnyi étkezési napló nem étkezési napló.
  3. Tartalmazza az elfogyasztott ételek mennyiségeit. (1 szelet, x gramm – ez a legjobb, vagy a csomagolás szerinti súlyt.)
  4. Legyen őszinte. A nem valódi adatokkal leginkább saját magadat vezeted félre, ezért mindent precízen és őszintén vezess fel a naplódba.

3 mód, az étkezési napló vezetésére

1. Papír alapon

Bármilyen papír megfelel erre a célra, amit magadnál tudsz hordani és jól elkülönülnek rajta a napok és az étkezések egymástól. Egy iskolai füzetet is befoghatsz, tényleg bármit.

étkezési napló, ami bármilyen szívednek kedves füzetbe készülhet
Az étkezési naplód bármilyen, a szívednek edves füzetben helyet kaphat

Az egy testben az inzulinrezisztenciával életmódváltó naplót is jó szívvel ajánlom, ami tartalmazza nyomdailag előkészítve a napi 6x-i étkezéshez szükséges struktúrát. Az első 2 hétben a megfigyeléseid lejegyzeteléséhez biztosítja a lehetőséget, további 6 héten keresztül pedig az új táplálkozási rendszered begyakorlásához.

Életmódváltó napló inzulinrezisztenseknek
Egy testben az inzulinrezisztenciával életmódváltó napló

Remek lehetőség az életmódváltás és az étkezési naplózás egy új Bullet Journal beszerzésére. Ha még nem ismered a módszert, akkor Zezil oldalán fedezd fel bátran!

A rendszer ékegyszerű alapjairól ezt az angol nyelvű 3 perces videót tettem ide Neked, ami szerintem nyelvtudás nélkül is szépen bemutatja a Bullet Journal alapelveit:

2. Mobil alkalmazással

Nagy kedvencem a Yazio, ami a legtöbb élelmiszer és készétel adatait tartalmazza, beállíthatsz kalória célt neki és látványosan egyszerűen kezelhető. Androidra és IOS-ra is letölthető.

Azt ugyan még nem találtam meg benne, hogy az adatok kinyerhetők-e belőle táblázatos formában vagy más továbbiakban jól használható formában, de a mindennapi étkezések logolására mindenképp javaslom, mert a mobil szinte mindig kézügyben van.

Most ismét mindent feljegyzek bele, mert hamarosan itt az ideje a dietetikus meglátogatásának (újrahangoljuk a diétámat és testösszetételt is mérünk), ahol mindenképp szükség lesz az étkezési szokásaim vizsgálatára.

3. Excel táblában

Sokan szeretik excel táblában vezetni az étkezési naplójukat. Bevallom a könnyű életmódváltás programom résztvevőinek én is készítettem egy ilyen lehetőséget, de szerintem nem eléggé szerethető egy ilyen étkezési napló. Persze lehet szép grafikonokat készíteni az adatokból, hozzáférhető bárhonnan ha éppen drive-ban írod; és biztosan el lehet érni, hogy elég csinos legyen, de számomra továbbra is rideg picit.

Az étkezési naplóval valószínűleg nem ez a kezdeti szakasz lesz az egyetlen találkozásod, mert ahogy haladsz a céljaid felé jó eséllyel újra kell gondolni a táplálkozásod, aminek az alapja szintén az étkezéseid megfigyelése és rögzítése lesz.

Ezért is talán érdemesebb, valami szépbe, valami tartósba beruházni, amit örömmel tudsz a kezedbe venni és újra használni, amikor eljön az ideje.

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét – étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb. Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez.

Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét.

Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

Étkezési naplóval akkor találkozunk többnyire először, amikor eljutunk első alkalommal a dietetikushoz.

Esetemben ez az eljutás mérföldkő volt az életmódváltásban, mert egész a dietetikussal való találkozásig ellenálltam a gondolat csírájának is, hogy az inzulinrezisztenciámmal kezdeni kellene valamit.

Tehát elzarándokolunk a dietetikushoz, aki elmondja az életmód étkezési részével kapcsolatos szabályokat 1-1,5-2 órában (szerintem képtelenség első alkalommal mindenféle előképzettség nélkül ennyi szabályt egyáltalán felfogni, nemhogy betartani!) és megkér, hogy a következő 2-3 hétben vezess étkezés naplót. Minden szilárd és folyékony táplálékról, ami bejut a szervezetedbe. Kicsit beelőzheted a rendszert, ha már az első találkozásra is egy vezetett étkezési naplóval érkezel. 

Ebben a bejegyzésben 3 étkezési napló vezetési módszert mutatok be neked, de előtte beszéljünk arról mi is az ismérve a jó étkezési naplónak.

A jó étkezési napló ismérvei:

  1. Tartalmazza a nap folyamán elfogyasztott összes szilárd és folyékony élelmiszert. (Vizet, kávét, teát, turmixot, bablevest is!)
  2. Adott időszakot ölel fel. Lehet az 1 hét, 2 hét is, lényeg, hogy 1 napnyi étkezési napló nem étkezési napló.
  3. Tartalmazza az elfogyasztott ételek mennyiségeit. (1 szelet, x gramm – ez a legjobb, vagy a csomagolás szerinti súlyt.)
  4. Legyen őszinte. A nem valódi adatokkal leginkább saját magadat vezeted félre, ezért mindent precízen és őszintén vezess fel a naplódba.

3 mód, az étkezési napló vezetésére

1. Papír alapon

Bármilyen papír megfelel erre a célra, amit magadnál tudsz hordani és jól elkülönülnek rajta a napok és az étkezések egymástól. Egy iskolai füzetet is befoghatsz, tényleg bármit.

étkezési napló, ami bármilyen szívednek kedves füzetbe készülhet
Az étkezési naplód bármilyen, a szívednek edves füzetben helyet kaphat

Az egy testben az inzulinrezisztenciával életmódváltó naplót is jó szívvel ajánlom, ami tartalmazza nyomdailag előkészítve a napi 6x-i étkezéshez szükséges struktúrát. Az első 2 hétben a megfigyeléseid lejegyzeteléséhez biztosítja a lehetőséget, további 6 héten keresztül pedig az új táplálkozási rendszered begyakorlásához.

Életmódváltó napló inzulinrezisztenseknek
Egy testben az inzulinrezisztenciával életmódváltó napló

Remek lehetőség az életmódváltás és az étkezési naplózás egy új Bullet Journal beszerzésére. Ha még nem ismered a módszert, akkor Zezil oldalán fedezd fel bátran!

A rendszer ékegyszerű alapjairól ezt az angol nyelvű 3 perces videót tettem ide Neked, ami szerintem nyelvtudás nélkül is szépen bemutatja a Bullet Journal alapelveit:

2. Mobil alkalmazással

Nagy kedvencem a Yazio, ami a legtöbb élelmiszer és készétel adatait tartalmazza, beállíthatsz kalória célt neki és látványosan egyszerűen kezelhető. Androidra és IOS-ra is letölthető.

Azt ugyan még nem találtam meg benne, hogy az adatok kinyerhetők-e belőle táblázatos formában vagy más továbbiakban jól használható formában, de a mindennapi étkezések logolására mindenképp javaslom, mert a mobil szinte mindig kézügyben van.

Most ismét mindent feljegyzek bele, mert hamarosan itt az ideje a dietetikus meglátogatásának (újrahangoljuk a diétámat és testösszetételt is mérünk), ahol mindenképp szükség lesz az étkezési szokásaim vizsgálatára.

3. Excel táblában

Sokan szeretik excel táblában vezetni az étkezési naplójukat. Bevallom a könnyű életmódváltás programom résztvevőinek én is készítettem egy ilyen lehetőséget, de szerintem nem eléggé szerethető egy ilyen étkezési napló. Persze lehet szép grafikonokat készíteni az adatokból, hozzáférhető bárhonnan ha éppen drive-ban írod; és biztosan el lehet érni, hogy elég csinos legyen, de számomra továbbra is rideg picit.

Az étkezési naplóval valószínűleg nem ez a kezdeti szakasz lesz az egyetlen találkozásod, mert ahogy haladsz a céljaid felé jó eséllyel újra kell gondolni a táplálkozásod, aminek az alapja szintén az étkezéseid megfigyelése és rögzítése lesz.

Ezért is talán érdemesebb, valami szépbe, valami tartósba beruházni, amit örömmel tudsz a kezedbe venni és újra használni, amikor eljön az ideje.

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez.

Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét.

Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

Étkezési naplóval akkor találkozunk többnyire először, amikor eljutunk első alkalommal a dietetikushoz.

Esetemben ez az eljutás mérföldkő volt az életmódváltásban, mert egész a dietetikussal való találkozásig ellenálltam a gondolat csírájának is, hogy az inzulinrezisztenciámmal kezdeni kellene valamit.

Tehát elzarándokolunk a dietetikushoz, aki elmondja az életmód étkezési részével kapcsolatos szabályokat 1-1,5-2 órában (szerintem képtelenség első alkalommal mindenféle előképzettség nélkül ennyi szabályt egyáltalán felfogni, nemhogy betartani!) és megkér, hogy a következő 2-3 hétben vezess étkezés naplót. Minden szilárd és folyékony táplálékról, ami bejut a szervezetedbe. Kicsit beelőzheted a rendszert, ha már az első találkozásra is egy vezetett étkezési naplóval érkezel. 

Ebben a bejegyzésben 3 étkezési napló vezetési módszert mutatok be neked, de előtte beszéljünk arról mi is az ismérve a jó étkezési naplónak.

A jó étkezési napló ismérvei:

  1. Tartalmazza a nap folyamán elfogyasztott összes szilárd és folyékony élelmiszert. (Vizet, kávét, teát, turmixot, bablevest is!)
  2. Adott időszakot ölel fel. Lehet az 1 hét, 2 hét is, lényeg, hogy 1 napnyi étkezési napló nem étkezési napló.
  3. Tartalmazza az elfogyasztott ételek mennyiségeit. (1 szelet, x gramm – ez a legjobb, vagy a csomagolás szerinti súlyt.)
  4. Legyen őszinte. A nem valódi adatokkal leginkább saját magadat vezeted félre, ezért mindent precízen és őszintén vezess fel a naplódba.

3 mód, az étkezési napló vezetésére

1. Papír alapon

Bármilyen papír megfelel erre a célra, amit magadnál tudsz hordani és jól elkülönülnek rajta a napok és az étkezések egymástól. Egy iskolai füzetet is befoghatsz, tényleg bármit.

étkezési napló, ami bármilyen szívednek kedves füzetbe készülhet
Az étkezési naplód bármilyen, a szívednek edves füzetben helyet kaphat

Az egy testben az inzulinrezisztenciával életmódváltó naplót is jó szívvel ajánlom, ami tartalmazza nyomdailag előkészítve a napi 6x-i étkezéshez szükséges struktúrát. Az első 2 hétben a megfigyeléseid lejegyzeteléséhez biztosítja a lehetőséget, további 6 héten keresztül pedig az új táplálkozási rendszered begyakorlásához.

Életmódváltó napló inzulinrezisztenseknek
Egy testben az inzulinrezisztenciával életmódváltó napló

Remek lehetőség az életmódváltás és az étkezési naplózás egy új Bullet Journal beszerzésére. Ha még nem ismered a módszert, akkor Zezil oldalán fedezd fel bátran!

A rendszer ékegyszerű alapjairól ezt az angol nyelvű 3 perces videót tettem ide Neked, ami szerintem nyelvtudás nélkül is szépen bemutatja a Bullet Journal alapelveit:

2. Mobil alkalmazással

Nagy kedvencem a Yazio, ami a legtöbb élelmiszer és készétel adatait tartalmazza, beállíthatsz kalória célt neki és látványosan egyszerűen kezelhető. Androidra és IOS-ra is letölthető.

Azt ugyan még nem találtam meg benne, hogy az adatok kinyerhetők-e belőle táblázatos formában vagy más továbbiakban jól használható formában, de a mindennapi étkezések logolására mindenképp javaslom, mert a mobil szinte mindig kézügyben van.

Most ismét mindent feljegyzek bele, mert hamarosan itt az ideje a dietetikus meglátogatásának (újrahangoljuk a diétámat és testösszetételt is mérünk), ahol mindenképp szükség lesz az étkezési szokásaim vizsgálatára.

3. Excel táblában

Sokan szeretik excel táblában vezetni az étkezési naplójukat. Bevallom a könnyű életmódváltás programom résztvevőinek én is készítettem egy ilyen lehetőséget, de szerintem nem eléggé szerethető egy ilyen étkezési napló. Persze lehet szép grafikonokat készíteni az adatokból, hozzáférhető bárhonnan ha éppen drive-ban írod; és biztosan el lehet érni, hogy elég csinos legyen, de számomra továbbra is rideg picit.

Az étkezési naplóval valószínűleg nem ez a kezdeti szakasz lesz az egyetlen találkozásod, mert ahogy haladsz a céljaid felé jó eséllyel újra kell gondolni a táplálkozásod, aminek az alapja szintén az étkezéseid megfigyelése és rögzítése lesz.

Ezért is talán érdemesebb, valami szépbe, valami tartósba beruházni, amit örömmel tudsz a kezedbe venni és újra használni, amikor eljön az ideje.

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét – étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb. Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez. Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét. Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

© Copyright Hacsavecz Beatrix 2016 | inzulinrezisztenseletoromei.hu | 
Kapcsolat | Adatvédelem | ÁSZF 
Az oldalon található összes szöveges és képi tartalom, illetve információ Hacsavecz Beatrix szellemi terméke, 
amely szerzői jogvédelem alatt áll (ld. az 1999. évi LXXVI. törvényt a szerzői jogról). Az oldalon található összes 
tartalom után közlése csak Hacsavecz Beatrix írásos engedélyével lehetséges, a forrás megjelölésével.