A bejegyzést az az esemény ihlette, hogy megjelent velem egy interjú a vallalkozonok.org oldalon, ami elsősorban vállalkozónőknek szól (ez nem jelent azt, hogy aki nem vállalkozónő, az ne tudna merítkezni ebből 😉 ), és ennek megfelelően a kérdések és a válaszaim is őket segítik. 

Azt gondolom, hogy az  életmódváltásunk során az idő kérdése az, ami nem egy egyszer kipipálható kérdés. Újra és újra rá kell nézni, át kell strukturálni.  

Szinte állandóan felmerül, hogy hogyan kezeljük másképp az időbeosztásunkat és a feladatainkat. Az életünk, a helyzetek íródnak, és mi így, vagy úgy alkalmazkodunk hozzájuk. 

Jó esetben van a tarsolyunkban néhány bevált technika, hogy gatyába rázzuk az időhöz való viszonyunkat. 

Nekem is van. És ezt szívesen megosztom Veled, hogy szükség esetén hasznodra válhasson. 🙂 

Dedikált napok

Sokat tud segíteni, ha egy-egy napodnak van témája és ennek égisze alatt végzed az összegyűjtött feladataidat. Nekem például vannak pihenőnapjaim, amikor csak a feltöltődésre koncentrálok – persze a szokásos feladataimon kívül – ilyenkor nem nyaggatom magam bevásárlással, vagy takarítással, moziba megyünk, barátnős találkozót csinálok, olvasok és tervbe van véve még számos dolog, mint a festés, a fürdőbe járás vagy a masszíroztatás.

Bullet Journal - lásd az idődet

Tavaly találtam rá erre a határidőnaplózásos módszerre, ami azért nagy kedvencem, mert nem kell más szabályokat követni, mint a sajátjaimat és a napló együtt él velem. 

Sokan hiszik, hogy a Bullet Journal (BuJo) csak akkor működik, ha rengeteg időt töltünk vele és tudunk rajzolni. Márpedig ez nem igaz. 

Van egy végtelenül egyszerű alap rendszer, amit egy üres – lehetőleg – pontozott füzetbe (még ez sem elvárás) felvezetsz, és már indul is a móka-kacagás. 🙂 

A BuJo-zás alapjait én zezil-nél tanultam meg és lankadatlan a rajongásom. Sokat segített abban, hogy az időmet vizualizáljam napról-napra és ezzel elkezdtem egyre több dologra nemet mondani, ami valójában inkább csak elvett az életemből, mint hozzáadott. 

Nem biztos, hogy neked a Bullet Journal a legjobb módszer, de az időd megtisztítása azzal, hogy bizonyos dolgokra nemet mondasz, ezután sok időt megspórolhat Neked.

Hagyd abba a rágódást olyan dolgokon, amikre nincs ráhatásod

Vannak helyzetek, amikor már nagyszerűen működtetem ezt a tudományom. 

Ha pedig sokadjára sem járok sikerrel, jönnek az elterelési hadműveletek, elkezdek olyasmivel foglalkozni, ami jobban vonzza a figyelmem, amiben rövid távon sikerélményem lehet. Például ilyenkor főzök tömegesen, vagy könyvesboltban időzök, vagy elmegyek egy olyan tanfolyamra, amire régóta vágytam. 

Tudd, a rágódással nincs semmi baj, az agyunk természetes működése. Pontosan ebben rejlik a nagyszerűsége és megfoghatósága is: fogadd el, hogy ez természetes működés és lépj tovább arra, amerre igazán szeretnél.

Fókuszálj!

Nagy divat manapság a multitasking, de az az igazság, hogy nagyon elfárasztja az elmét. Folymatos lebegtetésben tartani feladatokat, és kevéssé megtapasztalni a befejezettség érzését, hamar kedvetlenséghez, kiégéshez vezet. 

Szinte minden munkámnál használom a pomodoro technikát, ami nem más, mint 25 percig fókuszáltan dolgozni egy feladaton: nincs addig facebook, telefon, üzenet. A legjobb, ha erre az időre mindenhonnan kilépsz és valóban csak a feladatodra figyelsz. Sokkal jobban el tudsz merülni a munkában és a befejezés is örömtelibb lesz. Nem beszélve arról, hogy ezzel a módszerrel kvázi időnyomás alá helyezed magad, így gyorsabban is végzel az elvégzendővel. 

Jusson eszedbe, hogy a legjobb módszerek sem érnek semmit, ha nem alkalmazod őket!  🙂

Szeretettel, 

Betti

UI: Ha még ilyen tippekre éhezel, akkor olvasd el IDE kattintva egy korábbi bejegyzésem.

HACSAVECZ BEATRIX

Az oldal tulajdonosa

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Majd a felismerést, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről. Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész eddig magamon kívül hittem a helyét.

Ha már elsajátítottad az alapokat, azonnal virít majd, ha valami nem stimmel és azt is fogod tudni, hogy pontosan mi az.

Ma már az időbeosztás, a célirányos tevékenységek, a fontossági sorrend meghatározása és betartása(!) szinte a véremmé vált.

Ha fontosnak tartod, hogy a saját elképzeléseid szerint, felelősséggel élj, úgy, ahogy Neked a legjobb, akkor itt a helyed!

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

A bejegyzést az az esemény ihlette, hogy megjelent velem egy interjú a vallalkozonok.org oldalon, ami elsősorban vállalkozónőknek szól (ez nem jelent azt, hogy aki nem vállalkozónő, az ne tudna merítkezni ebből 😉 ), és ennek megfelelően a kérdések és a válaszaim is őket segítik. 

Azt gondolom, hogy az  életmódváltásunk során az idő kérdése az, ami nem egy egyszer kipipálható kérdés. Újra és újra rá kell nézni, át kell strukturálni.  

Szinte állandóan felmerül, hogy hogyan kezeljük másképp az időbeosztásunkat és a feladatainkat. Az életünk, a helyzetek íródnak, és mi így, vagy úgy alkalmazkodunk hozzájuk. 

Jó esetben van a tarsolyunkban néhány bevált technika, hogy gatyába rázzuk az időhöz való viszonyunkat. 

Nekem is van. És ezt szívesen megosztom Veled, hogy szükség esetén hasznodra válhasson. 🙂 

Dedikált napok

Sokat tud segíteni, ha egy-egy napodnak van témája és ennek égisze alatt végzed az összegyűjtött feladataidat. Nekem például vannak pihenőnapjaim, amikor csak a feltöltődésre koncentrálok – persze a szokásos feladataimon kívül – ilyenkor nem nyaggatom magam bevásárlással, vagy takarítással, moziba megyünk, barátnős találkozót csinálok, olvasok és tervbe van véve még számos dolog, mint a festés, a fürdőbe járás vagy a masszíroztatás.

Bullet Journal - lásd az idődet

Tavaly találtam rá erre a határidőnaplózásos módszerre, ami azért nagy kedvencem, mert nem kell más szabályokat követni, mint a sajátjaimat és a napló együtt él velem. 

Sokan hiszik, hogy a Bullet Journal (BuJo) csak akkor működik, ha rengeteg időt töltünk vele és tudunk rajzolni. Márpedig ez nem igaz. 

Van egy végtelenül egyszerű alap rendszer, amit egy üres – lehetőleg – pontozott füzetbe (még ez sem elvárás) felvezetsz, és már indul is a móka-kacagás. 🙂 

A BuJo-zás alapjait én zezil-nél tanultam meg és lankadatlan a rajongásom. Sokat segített abban, hogy az időmet vizualizáljam napról-napra és ezzel elkezdtem egyre több dologra nemet mondani, ami valójában inkább csak elvett az életemből, mint hozzáadott. 

Nem biztos, hogy neked a Bullet Journal a legjobb módszer, de az időd megtisztítása azzal, hogy bizonyos dolgokra nemet mondasz, ezután sok időt megspórolhat Neked.

Hagyd abba a rágódást olyan dolgokon, amikre nincs ráhatásod

Vannak helyzetek, amikor már nagyszerűen működtetem ezt a tudományom. 

Ha pedig sokadjára sem járok sikerrel, jönnek az elterelési hadműveletek, elkezdek olyasmivel foglalkozni, ami jobban vonzza a figyelmem, amiben rövid távon sikerélményem lehet. Például ilyenkor főzök tömegesen, vagy könyvesboltban időzök, vagy elmegyek egy olyan tanfolyamra, amire régóta vágytam. 

Tudd, a rágódással nincs semmi baj, az agyunk természetes működése. Pontosan ebben rejlik a nagyszerűsége és megfoghatósága is: fogadd el, hogy ez természetes működés és lépj tovább arra, amerre igazán szeretnél.

Fókuszálj!

Nagy divat manapság a multitasking, de az az igazság, hogy nagyon elfárasztja az elmét. Folymatos lebegtetésben tartani feladatokat, és kevéssé megtapasztalni a befejezettség érzését, hamar kedvetlenséghez, kiégéshez vezet. 

Szinte minden munkámnál használom a pomodoro technikát, ami nem más, mint 25 percig fókuszáltan dolgozni egy feladaton: nincs addig facebook, telefon, üzenet. A legjobb, ha erre az időre mindenhonnan kilépsz és valóban csak a feladatodra figyelsz. Sokkal jobban el tudsz merülni a munkában és a befejezés is örömtelibb lesz. Nem beszélve arról, hogy ezzel a módszerrel kvázi időnyomás alá helyezed magad, így gyorsabban is végzel az elvégzendővel. 

Jusson eszedbe, hogy a legjobb módszerek sem érnek semmit, ha nem alkalmazod őket!  🙂

Szeretettel, 

Betti

UI: Ha még ilyen tippekre éhezel, akkor olvasd el IDE kattintva egy korábbi bejegyzésem.

HACSAVECZ BEATRIX

Az oldal tulajdonosa

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Majd a felismerést, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről. Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész eddig magamon kívül hittem a helyét.

Ha már elsajátítottad az alapokat, azonnal virít majd, ha valami nem stimmel és azt is fogod tudni, hogy pontosan mi az.

Ma már az időbeosztás, a célirányos tevékenységek, a fontossági sorrend meghatározása és betartása(!) szinte a véremmé vált.

Ha fontosnak tartod, hogy a saját elképzeléseid szerint, felelősséggel élj, úgy, ahogy Neked a legjobb, akkor itt a helyed!

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

A bejegyzést az az esemény ihlette, hogy megjelent velem egy interjú a vallalkozonok.org oldalon, ami elsősorban vállalkozónőknek szól (ez nem jelent azt, hogy aki nem vállalkozónő, az ne tudna merítkezni ebből 😉 ), és ennek megfelelően a kérdések és a válaszaim is őket segítik. 

Azt gondolom, hogy az  életmódváltásunk során az idő kérdése az, ami nem egy egyszer kipipálható kérdés. Újra és újra rá kell nézni, át kell strukturálni.  

Szinte állandóan felmerül, hogy hogyan kezeljük másképp az időbeosztásunkat és a feladatainkat. Az életünk, a helyzetek íródnak, és mi így, vagy úgy alkalmazkodunk hozzájuk. 

Jó esetben van a tarsolyunkban néhány bevált technika, hogy gatyába rázzuk az időhöz való viszonyunkat. 

Nekem is van. És ezt szívesen megosztom Veled, hogy szükség esetén hasznodra válhasson. 🙂 

Dedikált napok

Sokat tud segíteni, ha egy-egy napodnak van témája és ennek égisze alatt végzed az összegyűjtött feladataidat. Nekem például vannak pihenőnapjaim, amikor csak a feltöltődésre koncentrálok – persze a szokásos feladataimon kívül – ilyenkor nem nyaggatom magam bevásárlással, vagy takarítással, moziba megyünk, barátnős találkozót csinálok, olvasok és tervbe van véve még számos dolog, mint a festés, a fürdőbe járás vagy a masszíroztatás.

Bullet Journal - lásd az idődet

Tavaly találtam rá erre a határidőnaplózásos módszerre, ami azért nagy kedvencem, mert nem kell más szabályokat követni, mint a sajátjaimat és a napló együtt él velem. 

Sokan hiszik, hogy a Bullet Journal (BuJo) csak akkor működik, ha rengeteg időt töltünk vele és tudunk rajzolni. Márpedig ez nem igaz. 

Van egy végtelenül egyszerű alap rendszer, amit egy üres – lehetőleg – pontozott füzetbe (még ez sem elvárás) felvezetsz, és már indul is a móka-kacagás. 🙂 

A BuJo-zás alapjait én zezil-nél tanultam meg és lankadatlan a rajongásom. Sokat segített abban, hogy az időmet vizualizáljam napról-napra és ezzel elkezdtem egyre több dologra nemet mondani, ami valójában inkább csak elvett az életemből, mint hozzáadott. 

Nem biztos, hogy neked a Bullet Journal a legjobb módszer, de az időd megtisztítása azzal, hogy bizonyos dolgokra nemet mondasz, ezután sok időt megspórolhat Neked.

Hagyd abba a rágódást olyan dolgokon, amikre nincs ráhatásod

Vannak helyzetek, amikor már nagyszerűen működtetem ezt a tudományom. 

Ha pedig sokadjára sem járok sikerrel, jönnek az elterelési hadműveletek, elkezdek olyasmivel foglalkozni, ami jobban vonzza a figyelmem, amiben rövid távon sikerélményem lehet. Például ilyenkor főzök tömegesen, vagy könyvesboltban időzök, vagy elmegyek egy olyan tanfolyamra, amire régóta vágytam. 

Tudd, a rágódással nincs semmi baj, az agyunk természetes működése. Pontosan ebben rejlik a nagyszerűsége és megfoghatósága is: fogadd el, hogy ez természetes működés és lépj tovább arra, amerre igazán szeretnél.

Fókuszálj!

Nagy divat manapság a multitasking, de az az igazság, hogy nagyon elfárasztja az elmét. Folymatos lebegtetésben tartani feladatokat, és kevéssé megtapasztalni a befejezettség érzését, hamar kedvetlenséghez, kiégéshez vezet. 

Szinte minden munkámnál használom a pomodoro technikát, ami nem más, mint 25 percig fókuszáltan dolgozni egy feladaton: nincs addig facebook, telefon, üzenet. A legjobb, ha erre az időre mindenhonnan kilépsz és valóban csak a feladatodra figyelsz. Sokkal jobban el tudsz merülni a munkában és a befejezés is örömtelibb lesz. Nem beszélve arról, hogy ezzel a módszerrel kvázi időnyomás alá helyezed magad, így gyorsabban is végzel az elvégzendővel. 

Jusson eszedbe, hogy a legjobb módszerek sem érnek semmit, ha nem alkalmazod őket!  🙂

Szeretettel, 

Betti

UI: Ha még ilyen tippekre éhezel, akkor olvasd el IDE kattintva egy korábbi bejegyzésem.

HACSAVECZ BEATRIX

Az oldal tulajdonosa

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Majd a felismerést, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről. Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész eddig magamon kívül hittem a helyét.

Ha már elsajátítottad az alapokat, azonnal virít majd, ha valami nem stimmel és azt is fogod tudni, hogy pontosan mi az.

Ma már az időbeosztás, a célirányos tevékenységek, a fontossági sorrend meghatározása és betartása(!) szinte a véremmé vált.

Ha fontosnak tartod, hogy a saját elképzeléseid szerint, felelősséggel élj, úgy, ahogy Neked a legjobb, akkor itt a helyed!

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

© Copyright Hacsavecz Beatrix 2016 | inzulinrezisztenseletoromei.hu | 
Kapcsolat | Adatvédelem | ÁSZF 
Az oldalon található összes szöveges és képi tartalom, illetve információ Hacsavecz Beatrix szellemi terméke, 
amely szerzői jogvédelem alatt áll (ld. az 1999. évi LXXVI. törvényt a szerzői jogról). Az oldalon található összes 
tartalom után közlése csak Hacsavecz Beatrix írásos engedélyével lehetséges, a forrás megjelölésével.