A reggelink időpontja és minősége (lassú szénhidrát javasolt) meghatározza az egész napi teljesítőképességünket. Mégis mi történik akkor, ha reggeli előtt edzenénk? Mehetünk éhgyomorra is? A Runnersword oldalon találtam erre a kérdésre választ, ahol Macpherson Éva látott el tanáccsal egy inzulinrezisztens kérdezőt.

Válaszában azt javasolja, hogy semmiképp ne induljunk edzeni evés nélkül, mert könnyen rosszulléthez vezethet a mutatvány.

Komolyabb előkészületet javasol a reggeli edzésekhez: már előző nap figyeljünk oda a megfelelő szénhidrátbevitelre vacsoránál (lassú ch) és utóvacsoránál (szintén lassú ch) is, hogy a vércukorszint kiegyensúlyozott legyen egész éjjel. Majd reggel, edzés előttre 1-1,5dl frissen facsart 100%-os gyümölcslevet (gyors ch) tanácsol.

Nagyon szeretem a hajnali edzéseket, a ropogós reggeli levegőt és az érzést, hogy a világ többi része még csak ébredezik én pedig már a célom megvalósításán dolgozom. Ezzel együtt vannak időszakok, amikor a szervezetem lassabban ébred és a hajnali mozgás inkább nyűg, mint felszabadító dolog. Ilyenkor egy időre a hajnalokból reggelek és délutánok lesznek. A lényeg, hogy mozogjunk, és élvezzük minden pillanatát! 🙂

Gyors szénhidrátot edzés előtt vagy alatt eddig csak akkor fogyasztottam, ha hirtelen gyengeség, szédülés vagy indokolatlan izzadás fogott el. A közvetlen edzés előtti rendes étkezés nálam egyáltalán nem vált be. Nehézzé váltak a mozdulataim, sokszor hányingerem lett tőle, és alig tudtam végigcsinálni a gyakorlatsort, a pulzusom pedig az egekben volt. Kiderült, hogy az én esetemben legalább 1-1,5 órának el kell telnie az étkezés és az edzések megkezdése között, hogy normális teljesítményt tudjak nyújtani és a közérzetem is jó legyen.

Ami fontos, hogy a közös probléma ellenére mindannyian különbözőek vagyunk és az irányelvek a megfelelő irányba terelnek bennünket, mégis az egyéni reakciókat, az időszakonkénti változásokat természetesen érdemes kezelni.

Az Ir alapozó sorozatom egy újabb elemét olvashattad ezúttal. Ha megosztanád valakivel (Bátran, hiszen ezért születnek ezek a bejegyzések!), jusson eszedbe a forrásmegjelölés. 

Öleléssel:

Betti

 

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét – étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb. Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez.

Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét.

Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

A reggelink időpontja és minősége (lassú szénhidrát javasolt) meghatározza az egész napi teljesítőképességünket. Mégis mi történik akkor, ha reggeli előtt edzenénk? Mehetünk éhgyomorra is? A Runnersword oldalon találtam erre a kérdésre választ, ahol Macpherson Éva látott el tanáccsal egy inzulinrezisztens kérdezőt.

Válaszában azt javasolja, hogy semmiképp ne induljunk edzeni evés nélkül, mert könnyen rosszulléthez vezethet a mutatvány.

Komolyabb előkészületet javasol a reggeli edzésekhez: már előző nap figyeljünk oda a megfelelő szénhidrátbevitelre vacsoránál (lassú ch) és utóvacsoránál (szintén lassú ch) is, hogy a vércukorszint kiegyensúlyozott legyen egész éjjel. Majd reggel, edzés előttre 1-1,5dl frissen facsart 100%-os gyümölcslevet (gyors ch) tanácsol.

Nagyon szeretem a hajnali edzéseket, a ropogós reggeli levegőt és az érzést, hogy a világ többi része még csak ébredezik én pedig már a célom megvalósításán dolgozom. Ezzel együtt vannak időszakok, amikor a szervezetem lassabban ébred és a hajnali mozgás inkább nyűg, mint felszabadító dolog. Ilyenkor egy időre a hajnalokból reggelek és délutánok lesznek. A lényeg, hogy mozogjunk, és élvezzük minden pillanatát! 🙂

Gyors szénhidrátot edzés előtt vagy alatt eddig csak akkor fogyasztottam, ha hirtelen gyengeség, szédülés vagy indokolatlan izzadás fogott el. A közvetlen edzés előtti rendes étkezés nálam egyáltalán nem vált be. Nehézzé váltak a mozdulataim, sokszor hányingerem lett tőle, és alig tudtam végigcsinálni a gyakorlatsort, a pulzusom pedig az egekben volt. Kiderült, hogy az én esetemben legalább 1-1,5 órának el kell telnie az étkezés és az edzések megkezdése között, hogy normális teljesítményt tudjak nyújtani és a közérzetem is jó legyen.

Ami fontos, hogy a közös probléma ellenére mindannyian különbözőek vagyunk és az irányelvek a megfelelő irányba terelnek bennünket, mégis az egyéni reakciókat, az időszakonkénti változásokat természetesen érdemes kezelni.

Az Ir alapozó sorozatom egy újabb elemét olvashattad ezúttal. Ha megosztanád valakivel (Bátran, hiszen ezért születnek ezek a bejegyzések!), jusson eszedbe a forrásmegjelölés. 

Öleléssel:

Betti

 

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét (étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb.). Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez.

Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét.

Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

A reggelink időpontja és minősége (lassú szénhidrát javasolt) meghatározza az egész napi teljesítőképességünket. Mégis mi történik akkor, ha reggeli előtt edzenénk? Mehetünk éhgyomorra is? A Runnersword oldalon találtam erre a kérdésre választ, ahol Macpherson Éva látott el tanáccsal egy inzulinrezisztens kérdezőt.

Válaszában azt javasolja, hogy semmiképp ne induljunk edzeni evés nélkül, mert könnyen rosszulléthez vezethet a mutatvány.

Komolyabb előkészületet javasol a reggeli edzésekhez: már előző nap figyeljünk oda a megfelelő szénhidrátbevitelre vacsoránál (lassú ch) és utóvacsoránál (szintén lassú ch) is, hogy a vércukorszint kiegyensúlyozott legyen egész éjjel. Majd reggel, edzés előttre 1-1,5dl frissen facsart 100%-os gyümölcslevet (gyors ch) tanácsol.

Nagyon szeretem a hajnali edzéseket, a ropogós reggeli levegőt és az érzést, hogy a világ többi része még csak ébredezik én pedig már a célom megvalósításán dolgozom. Ezzel együtt vannak időszakok, amikor a szervezetem lassabban ébred és a hajnali mozgás inkább nyűg, mint felszabadító dolog. Ilyenkor egy időre a hajnalokból reggelek és délutánok lesznek. A lényeg, hogy mozogjunk, és élvezzük minden pillanatát! 🙂

Gyors szénhidrátot edzés előtt vagy alatt eddig csak akkor fogyasztottam, ha hirtelen gyengeség, szédülés vagy indokolatlan izzadás fogott el. A közvetlen edzés előtti rendes étkezés nálam egyáltalán nem vált be. Nehézzé váltak a mozdulataim, sokszor hányingerem lett tőle, és alig tudtam végigcsinálni a gyakorlatsort, a pulzusom pedig az egekben volt. Kiderült, hogy az én esetemben legalább 1-1,5 órának el kell telnie az étkezés és az edzések megkezdése között, hogy normális teljesítményt tudjak nyújtani és a közérzetem is jó legyen.

Ami fontos, hogy a közös probléma ellenére mindannyian különbözőek vagyunk és az irányelvek a megfelelő irányba terelnek bennünket, mégis az egyéni reakciókat, az időszakonkénti változásokat természetesen érdemes kezelni.

Az Ir alapozó sorozatom egy újabb elemét olvashattad ezúttal. Ha megosztanád valakivel (Bátran, hiszen ezért születnek ezek a bejegyzések!), jusson eszedbe a forrásmegjelölés. 

Öleléssel:

Betti

 

HACSAVECZ BEATRIX

Életmód-rendező

Megéltem az életmódváltás minden nehézségét – étkezési napló vezetése, szénhidrát számolás,  gyors- és lassú szénhidrátok tisztázása, optimális alvásidő meghatározása, rutinok újraértelmezése és kialakítása stb. Sokkal később döbbentem rá, hogy nem csupán ennyi kell a jólléthez. Jött a felismerés, hogy az életmódváltással járó adminisztráció mennyi új információval szolgál az életvezetésemről (saját magamról). Ami utána ragyogó mankóként szolgál a nem egyszer kaotikus mindennapokban. Megtaláltam rajta keresztül azt az állandóságot és biztonságérzetet, amit mindig is kerestem, csak egész addig magamon kívül hittem a helyét. Mindig is imádtam rendet rakni, folyamatot építeni, átalakítani, élhetőbbé tenni az emberek életét. Azzal, hogy ráláthattam a saját nehézségeimen kereszül másokéra; úgy érzem megtaláltam, amit szívesen csinálok bármikor és bárhol, hiszen az írásaimon keresztül, a receptekkel, a sikertörténetekkel, a workshopokkal és tanfolyamokkal éppen azt a jóllétet viszem házhoz, ami mindenkinek személyes igénye.

Csupán egy picit rásegítek itt-ott :-)

Szeretettel várlak a tanfolyamaimon, a csoportomban, mert Neked is tudok segítséget nyújtani.

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

ITT IS ÍRTAK RÓLAM

FACEBOOK

© Copyright Hacsavecz Beatrix 2016 | inzulinrezisztenseletoromei.hu | 
Kapcsolat | Adatvédelem | ÁSZF 
Az oldalon található összes szöveges és képi tartalom, illetve információ Hacsavecz Beatrix szellemi terméke, 
amely szerzői jogvédelem alatt áll (ld. az 1999. évi LXXVI. törvényt a szerzői jogról). Az oldalon található összes 
tartalom után közlése csak Hacsavecz Beatrix írásos engedélyével lehetséges, a forrás megjelölésével.